ITSM ve Verimlilik – Milenyum Etkisi

blog32
Digital Marketing / ITOM & ITSM / ITSM

ITSM ve Verimlilik – Milenyum Etkisi

ITSM ve Verimlilik

Geçtiğimiz yıllar, tüm süreçleri etkilediği gibi IT Servis Yönetimini de geliştirdi ve geliştirmeye devam ediyor.Süreç otomasyonu ve kendi konusunda uzman (Sanayileşmiş) IT kadroları kuruldu.

“Modern Digital Bussines” (Dijital Pazarlama) gelişmeleri ile artık Süreç Otomasyonu ve Sanayileşmiş ekipler yetersiz kalmaya başladı.

Yeni anahtar kelimemiz “Verimlilik”.

“Akıllıca” bir ITSM ve Verimlilik senaryosu için neyi gündeme alabiliriz/almalıyız ?

  • Full Mobility,  Yer yüzünde insan sayısından daha fazla “Akıllı Telefon” sayısı olduğunu artık hepimiz biliyoruz.
  • Hedef Kitlesine Özgü Ürün, Kullanıcıların ortak sezgisel hareketlerini tahmin etmek eskisi kadar zor değil, onlara “sistem kullanıcısı” yerine, “katılımcı” olarak davranmanın zamanı gelmedi mi ?
  • Insan Merkezli Yaklaşım, Süreçlerimizi sahneler arkasında yönetemez miyiz ?
  • Kitlenizi Yönetin, İnternet üzerinden alışveriş yaparken hangimiz yorumları değerlendirmeyiz ?

ITSM ve Verimlilik - Neden Önemli ?

ITSM ve Verimlilik – Neden Önemli ?

-Bir Çocuk Tiyatrosu hayal edelim, ana tema “Diş Fırçalama Alışkanlığı” olsun, sizce bu Tiyatronun ismi “Diş Fırçalama Alışkanlığı” olsa ne kadar etkili olurdu ?Onlara bir adım daha yaklaşarak, bunu onlar için eğlenceli hale getiremez miyiz ? (İnsan Merkezli Yaklaşım)

-Katılımcılarının %50′ si 2-6 yaş aralığında ve kalan kısım ise 14-18 yaş aralığında olsaydı, sizce bu Tiyatro nasıl olmalıydı ? Ana hedefe ilerlemek için bu grupları ayırmak doğru olmaz mıydı ? (Hedef Kitlesine Özgü Ürün)

-Peki bu Tiyatronun biletlerini kullanıcı kitlenize ulaştırmak için, 2-6 yaş aralığı kitlenize, Liselere gitmek mi doğru yoksa Ana Okullarına yada ailelerine mi ? Aileler dediğimizde, Plaza Reklamları,Metrobüs Reklamları,Araç Yakıt İstasyonlarına özel kampanyalar akla gelebilir mi ?(Full Mobility)

-Bu Tiyatro için vakit ve para harcadınız,peki iyi yorum almak mı kolay yoksa “sinirlenmiş” bir kişiden gelebilecek emek verilmiş bir yorumu almak mı daha kolay ? (Kitlenizi Yönetin)

ITSM ve Verimlilik

  • Full Mobility,Kitle Yönetimi

-Akıllı telefon üzerinden gönderilecek olay (incident) kayıtlarında kullanıcılarınızdan fotoğraf almak iyi bir başlangıç olabilir.

-Akıllı telefon uygulamaları ile “Sesli Olay (Incident) Kayıtları” almak, özellikle günlük koşuşturmaca ve araç kullanırken kitlenizin hayatını kolaylaştırabilir.

-GPS bilgilerini uygulama üzerinden alabilir bu bilgileri kullanabilirsiniz, örneğin GPS konumuna göre en ekonomik ve hızlı ekibinizi yönlendirebilirsiniz.

-Dokunmatik ekranı destekleyen bir “Self Service Portal (Son Kullanıcı Portalı)” kullanıcı deneyimini oldukça arttıracaktır.

-Push Notifications (Anlık Bilgilendirmeler) ile kullanıcılarınızı güncel tutabilirsiniz.

-İstatistiksel verilerinizi toplamanız, Hangi tipte request (talep) ve incident (olay) kayıtları aldığınızı bilmek, Servis Kataloğunu geliştirmekte oldukça önemlidir.

  • Hedef Kitlenize Özgü Ürün,İnsan Merkezli Yaklaşım

-Son kullanıcıların kullanmaya oldukça alışık oldukları App Store,Facebook vb. alanlara yakın ekranlar tasarlamak akıllıca olabilir, aslında bu portal’ın eğitim gerekmeksizin kullanılabilir olması oldukça akıllıca olacaktır. Örnek: IOS klasik kaydırılan düğmeler oldukça popülerdir.

-Sosyal medya üzerinden Tag(etiket) edilebilen,Follow (takip) edilebilen bir platformun olması çoğu kullanıcı tarafından “Bookmark” (Yer imi) olarak kullanılan Sosyal medyanın bir parçası olmanıza olanak sağlayacaktır.

-Knowledge Base (Bilgi Kütüphanesi) ile ciddi şekilde entegre olabilen bir yapınızın olması, servis kalitenizi arttıracak ve “Known Error Database” (Bilinen Hata Veritabanı) geliştirmenize ve kullanıcılarınıza “Ne yaptığımızı biliyoruz” izlenimini vermenize olanak sağlayacaktır.

-Bir çok kullanıcı profili kendi uzmanlık alanlarının kahramanıdır ve Manual (kullanma klavuzları) ilgilerini çekmeyecek aksine onları dışlamak olacaktır.

Yazının belki başında belirtmemiz gereken ama sona sakladığımız bir konu daha var, tüm bunlar neden?

ITSM ve Verimlilik - Milenyum Etkisi

ITSM ve Verimlilik – Milenyum Etkisi

  • Çokça konuşulan “Milenyum Etkisi” üyesi (1980 sonrası doğumlu) kitle her geçen gün artmakta ve bu kullanıcı kitlesinin alışkanlıkları arasında, “Hizmetin ANINDA” sunulması, kolay ve anlaşılır olması gibi daha sıralanabilecek bir çok konu var, 2020 sonuna kadar %50 paya sahip olması beklenen bu kitle, %75 seviyelerini 2025 itibari ile zorlayacağından artık “ITSM ve Verimlilik” Enhance (Hizmetin Kalitesini Arttırmak) bir öğe olmaktan çok zorunluluk yani “Core Service” halini alıyor diyebiliriz.

Leave your thought here

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir