ManageEngine Servicedesk Plus – İşletme Kuralları

ManageEngine İşletme Kuralları

ManageEngine Servicedesk Plus Business Rules – İş Kuralları

 

 

 İş Kurallarını şirketinizin çeşitli alanları için tanımlayabilirsiniz. İş Kuralları, gelen istekleri (web formu ve e-posta olarak) organize etmenizi ve onları gruplara teslim etme, durum atama ve diğer istek parametreleri gibi eylemleri gerçekleştirmenizi sağlar. İş Kuralı, bir istek oluşturulduğunda (veya alındığında), düzenlendiğinde veya her ikisinde de uygulanabilir.

İş Kuralı yapılandırmaları sayfasını açmak için,

  1. 1. ServiceDesk Plus uygulamasına yönetici kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapın.
  2. 2. Üstbilgi bölmesinde Yönetici sekmesini tıklayın.
  3. 3. Kuruluş Ayrıntıları bloğunda İş Kuralı’nı tıklayın. Ortaya çıkan sayfada Varsayılan Ayarlar altındaki kullanılabilir iş kuralları listesi görüntülenir. Belirli bir sitenin iş kurallarını ekleyebilir, düzenleyebilir, silebilir veya organize edebilirsiniz.

İş Kuralı Ekle

Bir İş Kuralı eklemek için,

  1. 1. İş Kuralları Listesi sayfasının sağ üst köşesinde bulunan Yeni İş Kuralı Ekle bağlantısını tıklayın.
  2. 2. İş Kuralı Ekleme formu, yapılandırılacak üç bloktan, yani İş Kuralı Ayrıntıları, Kriterler ve Eylemler ve Bildirim’den oluşur.
    1. 2.1. İş Kuralı Ayrıntıları

İş Kuralı’nın ayrıntıları, yalnızca eklenen yeni işletme kuralı içindir.

    1. a. Verilen metin alanına bir Kural Adı belirtin. (Zorunlu bir alandır.)
    2. b. Açıklama metin alanında iş kuralını tanımlayacak içeriği sağlayın.
    3. c. İş Kuralı, web formu aracılığıyla oluşturulduğunda (veya e-postayla alınan), düzenlenmiş veya her ikisi de, bir istek açılır listesindeyken Yürütme seçeneklerini seçme isteğinde yürütülebilir. Varsayılan olarak, ‘Oluşturuldu’ seçeneği seçilir.
    4. d. İş Kuralı Devre Dışı Bırak onay kutusunu seçerek İş Kuralı’nı devre dışı bırakabilirsiniz. Bir İş Kuralı’nı devre dışı bıraktığınızda, kural yeni veya düzenlenmiş herhangi bir istek üzerine çalıştırılamaz. Engelli işletme kuralı, liste görünümünde gri renkte işaretlenecektir. Varsayılan olarak, iş kuralının yürütülmesi, bir kural, bir istek üzerine uygulandığında durur. Bir iş kuralı bir isteğe uygulandıktan sonra da birbirini izleyen iş kurallarının yürütülmesine devam etmek için Kapalı Yürütmeyi etkinleştir onay kutusunu seçin.
    5. e. Varsayılan olarak, bir iş kuralı uygulandığında, istek değerleri iş kuralı içindeki değerlerle ancak yalnızca talep değeri boş olduğunda değiştirilir. İstek değeri boş değilse işletme kuralı değeri uygulanmaz. İstek değerlerini iş kuralı içindeki değerlerle geçersiz kılmak için, İstek Değerlerini İş Kuralı değerleri ile geçersiz kıl seçeneğini etkinleştirin.
    1. 2.2. Kriterler ve Eylemler

Bu blokta, gelen istek tarafından tatmin edilmesi gereken kuralları ve ölçütleri tanımlayın.

İlgili açılır listeden Ölçütler ve Koşul’u ve ardından Seç düğmesini tıklayarak eşleştirilmesi gereken ayrı değerleri seçin. Açılan listeden seçtiğiniz belirli ana ölçütler için veritabanındaki değerler açılır. İstediğiniz değerleri seçin ve Tamam’ı tıklayın. 

    1. 2.3. Bildirim

Bir iş kuralı uygulandıktan sonra teknisyenlere E-posta ve SMS bildirimi gönderebilirsiniz.

    1. a. E-posta bildirimini etkinleştirmek için:  E-posta’nın yanındaki onay kutusunu işaretleyin. Ata teknisyenleri seç açılır penceresinden teknisyen listesini seçmek için Ekle’yi tıklayın. Teknisyeni eklemek için Tamam’ı tıklayın.
    1. b. SMS bildirimini etkinleştirmek için:SMS yanındaki onay kutusunu işaretleyin. Ata teknisyenleri seç açılır penceresinden teknisyen listesini seçmek için Ekle’yi tıklayın. Teknisyeni eklemek için Tamam’ı tıklayın.

Kaydet’i tıklayın. Birden fazla iş kuralı eklemek istiyorsanız, Kaydet ve Yeni Ekle’yi tıklayın. Herhangi bir noktada, işletme kuralını eklemek istemiyorsanız ve iş kuralı ekleme formundan iş kuralları listesine geri dönmek istiyorsanız, İptal’i tıklayın.

 

Diğer Yazılar

Posted by suaterdag | August 16, 2018
SolarWinds Service Down Alert
Versiyon SAM 6.2 ve sonrası Adımlar   Windows Servis izlemeye alınır   Web konsol üzerinde Settings > SAM Settings > Create a New Template. Şablon adı girilir, Add Component Monitorve Windows Service...
Posted by ahmetoz | May 15, 2018
OpManager device dependencies – Cihaz bağımlılıkları
Op Manager device dependencies – cihaz bağımlılıkları Bir cihaz için durum yoklaması, başka bir cihaza olan bağımlılığına bağlı olarak kontrol edilebilir. Bu bağımlılık tanımları sonrasında yapılan gereksiz durum kontrollerini engeller. ...
Posted by ahmetoz | May 15, 2018
Desktop Central Ajanını workgroup cihazlara dağıtılması
Workgroupda çalışan cihazlarınızı sisteme basit bir .exe ile ekleyebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki linkden AgentinstallationViaIP.zip adındaki dosyayı indiriyoruz. https://www.manageengine.com/products/desktop-central/AgentInstallationViaIP.zip Daha sonra desktop central üzerinde oluşturduğumuz workgroup domain’inin ajanını indiriyoruz. Indirdikten sonra...