ManageEngine Servicedesk Plus – Teknisyen İzin İşaretleme

BLOG14
ITSM / Ürünler

ManageEngine Servicedesk Plus – Teknisyen İzin İşaretleme

https://www.youtube.com/watch?v=WOn_mei583Y

ITSM uygulamasında (Manageengine Servicedesk) tanımlı teknisyenlerin izin veya işe gelememesi durumunda uygulama üzerinde Teknisyen Uygunluk Şeması kullanılarak izin tanımı yapılabilir. Bu sayede, izinde olan teknisyene atanacak talepler SLA (Service Level Agreement) süresi geçmeden yada atanmamış olarak kalmadan ekip arkadaşına atanabilmektedir (Escalate). Bu, o gün belirli bir teknisyene tayin edilen taleplerin başka bir teknisyene yeniden atanabilmesi için önemlidir.

Söz konusu işlem, bir teknisyenin yokluğuyla ilgili diğer teknisyenleri bilgilendirmek için yapılandırılabilir. Teknisyen izin verdikten sonra, seçilen teknisyenler veya teknisyenin bulunduğu grup eklendiğinde, değiştirildiğinde veya iptal edildiğinde izin hakkında bilgilendirilir.

İzin tanımını Servicedesk üzerinde işaretlemek için,

  1. Uygulama ana sayfasından “Zaman Planlayıcı” ekranına geliniz, Teknisyen Uygunluk Şeması’ndan izinli teknisyene karşılık gelen günü tıklayınız. Bu, aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi uygunsuz işareti simgesi (Unavailability) ile seçilir ve yeni pencerede açılır.ManageEngine Servicedesk Plus – İzni işaretleme
  2. İlgili ekranda;
    • Teknisyen adı düzenlenemez bir metin biçiminde görüntülenmektedir. Söz konusu işlem sadece giriş yapılan (login user) hesap üzerinden tanımlanmaktadır.
    • İzin sebebi (Leave Type) alanında tanımlanan İzin Tiplerinden birini seçiniz. (Hastalık Bırak vb.)
    • Sonraki iki takvim simgesi üzerinden izin Başlangıç ve Bitiş tarihini seçiniz.
    • Yorumlar (Comments) metin kutusuna izne ilişkin açıklama belirtilir.
    • Kaydet (Save) butonu seçilerek işlem tamamlanır ve artık takvim ekranında izinli olunan tarih farklı renkte gösterilecektir.

Takvim Görünümü

  • Sıradaki işlemde, tanımlanan tarihlerde izinli olacak personel yerine taleplerin atanacağı teknisyen seçimi yapılabilir. Yedek Teknisyeni tanımlamak için,
    1. Teknisyen Kullanılabilirlik Tablosunda izinli olacak teknisyenin adını tıklayınız (üst resimdeki kırmızı boyalı alan). Bu Teknisyenin izinde olacağı günleri farklı bir tonda gösterecektir.
    2. Farklı bir renkte görüntülenen “Yedekleme Teknolojisi” (Backup Tech) bağlantısını tıklayınız. Yedek Teknisyen Atama ekranını karşınıza gelecektir.

zaman planlayici

  1. İzinli teknisyene atanmış talepleri işleme koymak için uygulamanın sağladığı 3 seçenekten birini seçebilirsiniz.
    • İstekleri atanmayan duruma taşıyın – İzine çıkmasından sonra Teknisyene atanan talepler, atanmamış talep durumuna getirilir. Bu sayede hiçbir teknisyene atanmaz. Bu, atanan isteklerin yöneticiyle veya yardım masası koordinatörü tarafından başka bir teknisyene yeniden atanabilmesini sağlar.
    • Aşağıdaki teknisyene atayın – Bu seçenek, belirli bir teknisyenin yokluğunda bir Yedek Teknisyeni yapılandırmanıza izin verir. Bu seçeneği belirlediğinizde, açılır kutuda görüntülenen teknisyenler listesinden Yedek Teknisyeni (Backup Tech) seçebilirsiniz. Söz konusu listede sadece izne ayrılan teknisyenin diğer ekip arkadaşları görünecektir.
  • İstekler üzerinde işlem yapmayın – Yedek Teknisyen Atama ekranında görünen varsayılan seçenektir. Bu durumda, teknisyene tayin edilen talepler üzerinde herhangi bir işlem yapılmaz. Talep teknisyene izinli olduğunda da atanır.
  1. Yedekleme tekniğini yapılandırdıktan sonra Kaydet’i butonunu seçiniz.
  2. Yedekleme süreci yapılandırıldıktan sonra, yedek teknisyenin yapılandırıldığını belirten bir simge takvimde görünür. Fare işaretçisini simgenin üzerine getirdiğinizde, yedek teknisyen yapılandırmasının durumunu gösteren bir açıklama kutusu görüntülenir.
    1. “Zaman Planlayıcı” ekranından izinli teknisyene karşılık gelen günü yeniden tıklayarak ekrana gelecek menü üzerinden “İzni İptal Et” butonu ile tanımlı izni silebilirsiniz.

    izni iptal et

    Leave your thought here

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir