BLOG5

OpManager – Kurulum Adımları

ITOM & ITSM

OpManager – Kurulum Adımları

Öncesinde OpManager inceleme yazısını gözden geçirmenizi tavsiye ederiz.

  • OpManager Installation (Kurulumu)
    • Ürün kurulumu (installation) müşteri tarafına iletilen ister listesindeki tüm isterler tamamlandıktan ve IT HERO danışmanına iletildikten sonra ortalama 10 dakika kadar sürer.
    • Database seçimine göre davranılması, MSSQL seçiminde Mssql kurulumunun müşteri tarafından yapılması beklenir, PGSQL seçilirse kurulum IT HERO danışmanı tarafından yapılacaktır.
    • Op Manager Enterprise edition kurulumlarında her bir “Probe Server” veya High Availability server için bu dokümanda yer alan maddeler tekrar hesaplanır.
  • OpManager Implementation (Konfigürasyon)
    • Müşteri tarafından ister listesinde belirtilmiş olan cihaz listesi ve bu cihazlara erişilmek için kullanılacak olan bir takım kullanıcı adı şifre veya SNMP Community bilgisi (excel bir liste veya ip aralığı) Vitel danışmanına iletildikten sonra cihazların taratılması işlemine geçilir.
    • Keşfi tamamlanmış olan cihazların kategorizasyonu ve genel olarak düzenlenmesi işlemleri yapılır.
    • Keşif sonucu outofbox desteklenmeyen modeler için MIB browser uygulaması kullanılarak sözkonusu desteklenmeyen cihazın müşteri tarafından belirlenen alanları uygulama arayüzüne gelecek şekilde konfigürasyon yapılır bu aşamada müşteriye MIB browser kullanımıda gösterilir ve bu aşamadan sonra MIB tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • MIB ile cihaz şablonları birbiri ile eşleştirilir ve bu aşamadan sonra MIB ile cihaz şablonlarının eşleştirilmesi çalışmasını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • Email,ActiveDirectory ayarlamaları yapılır.
    • Threshold (eşik değer) tanımlamaları yapılır ve nasıl yapıldığı ile ilgili bir veya daha fazla örnek müşteriye gösterilir ve bu aşamadan sonra threshold (eşik değer) tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • Notifikasyon (Alarmlar) profiler tanımlanır ve nasıl yapıldığı ile ilgili bir veya daha fazla örnek müşteriye gösterilir ve bu aşamadan sonra notifikasyon profil tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • Oluşturulmuş olan notifikasyon (alarm) profilleri ve threshold (eşik değer) profilleri cihazlar veya ürün kategorilerine eşleştirilerek, notifikasyonlar veya alarmlar alınmaya başlanır.
    • İzlemesi yapılacak olan (opsiyonel) sanal sistemlerin tanımlamaları yapılır.
    • İzlemesi yapılacak olan URL,Service,Process,Windows Service,SNMP Trap, Syslog,Windows Event Log vb. monitor edilecek uygulama ve servis tanımlamaları yapılarak cihazlar ile eşleştirilir.
    • Layer 2 topology çıkarılarak müşteri ile mutabık kalınır.
    • Bussines View tanımlamaları yapılır. Nasıl yapıldığı ile ilgili bir veya daha fazla örnek müşteriye gösterilir. Bu aşamadan sonra Bussines View tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • Rackbuilder özelliği aktif olan müşterilerde örnek bir rackbuilder tanımlaması yapılır. Nasıl yapıldığı ile ilgili bir veya daha fazla örnek müşteriye gösterilir,Rackbuilder ile Dashboard nasıl eşleştirildiği gösterilir ve bu aşamadan sonra Rackbuilder tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • Dashboard (izleme paneli) tanımlamaları yapılır. Nasıl yapıldığı ile ilgili bir veya daha fazla örnek müşteriye gösterilir,dashboard ile bussines viewlerin nasıl eşleştirildiği gösterilir ve bu aşamadan sonra Dashboard tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • Örnek Workflow tanımlamaları yapılır. Nasıl yapıldığı ile ilgili bir veya daha fazla örnek müşteriye gösterilir, Workflow nasıl eşleştirildiği gösterilir. Bu aşamadan sonra Workflow tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • Raporlama modülünün genel olarak eğitimi verilir ve müşterinin kendi raporlarını alabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)
    • Örnek CCTV tanımlamaları yapılır. Nasıl yapıldığı ile ilgili bir veya daha fazla örnek müşteriye gösterilir,dashboard ile bussines viewlerin nasıl eşleştirildiği gösterilir ve bu

aşamadan sonra Dashboard tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)Örnek Workflow tanımlamaları yapılır. Nasıl yapıldığı ile ilgili bir veya daha fazla örnek müşteriye gösterilir, Workflow nasıl eşleştirildiği gösterilir. Bu aşamadan sonra Workflow tanımlamalarını müşterinin bildiği ve yapabildiği kabul edilir. (Son gün verilecek admin eğitimi ile bu konu pekiştirilecektir.)

  • Proje Zaman Planı (Lütfen Cihaz Sayısına Göre Seçiniz)
    • OpManager Yapılacak olan konfigürasyonlar cihaz sayısı ve kurum büyüklüğüne doğru orantılı olarak artacağından proje adam/gün sayısı artacaktır.
OpManager Cihaz SayısıSüre/Gün
Cihaz Sayısı 0 – 2503
Cihaz Sayısı 250-5004
Cihaz Sayısı 500-10005
Cihaz Sayısı 1000-20006
Cihaz Sayısı 2000-30007
Cihaz Sayısı 3000-40008
Cihaz Sayısı 4000-50009
Cihaz Sayısı 5000+10+

 PDF olarak indir

Leave your thought here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping