SolarWinds Service Down Alert

Versiyon

SAM 6.2 ve sonrası

Adımlar

 

  1. Windows Servis izlemeye alınır  
  2. Web konsol üzerinde Settings > SAM Settings > Create a New Template.
  3. Şablon adı girilir, Add Component Monitorve Windows Service Monitor seçilir. Tamamlandıktan sonra Add butonuna tıklanır
  4. Kullanıcı adı/şifre bilgileri seçilir ya da mevcut wmi kullanıcısı olan Inherit Credentials from Node seçilir.
  5. Eşik değerler belirlenir ya da dinamik eşik değer seçilir, Use thresholds calculated from baseline data.
  6. Fetching Methodve Net Service Name seçimi yapılır.  Örn, ntrtscan  TrendMicro antivirus servis adıdır:
  7. Tamamlandıktan sonra Submit tıklanır
  8. İstenirse aynı şablon içerisine farklı servis, process vb. Detaylar da eklenebilir ve ilgili şablon Trend Micro OfficeScan şablonu olarak kaydedilir:

  1. Windows servis için alarm tetikleme

           

  1. Web konsol üzerinden Go to Settings > All Settings.
  2. Manage Alerts tıklanır ve create a new alert tıklanır.
  3. Trigger condition altında kriterler belirlenir, (windows servis bir component’tir, bu yüzden “I want to alert on” kısmı component olarak seçilir ve kritirler girilir)

Başka bir trigger örneği;

  1. Windows servisin otomatik olarak çalıştırılması
  2. Trigger Actions tabına geçilir
  3. Add a new action.
  4. Execute an External Program seçilir.
  5. Network path to external program kısmına aşağıdaki detay yazılır
    APM\APMServiceControl.exe ${N=SwisEntity;M=ComponentAlert.ComponentID} -c=RESTART
  6. Add Action tıklanır ve alarm kaydedilir.

Diğer Yazılar

Posted by oguzhan | November 10, 2017
Support Groups – Destek Grupları
Support Groups – Destek Grupları   ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde Destek Grupları tanımlayarak, yardım masası ekibinizin sınıflandırmasını sağlayabilirsiniz. Böylece gelen talepler kategorilere ayrılır ve teknisyenlerin uzmanlığına bağlı olarak talepler...
Posted by itheroofficial2 | November 10, 2017
ManageEngine ServiceDesk Plus – Servis Seviyesi Anlaşmaları
ManageEngine ServiceDesk Plus - Servis Seviyesi Anlaşmaları ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde, IT ekibi tarafından yürütülen hizmetler için tanımlanmış Servis Seviyesi Anlaşmalarına (SLA-Service Level Agreements) tanımlayarak, ekibinizin verimliliğini, etkililiğini ve...
Posted by oguzhan | November 10, 2017
Survey Settings – Anket Ayarları
Survey Settings – Anket Ayarları ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde açılan talepler tamamlandığında, anket uygulayarak müşteri memnuniyeti seviyesini ve destek ekibi hakkındaki yorumlarını, çeşitli parametreler ile kolayca ölçümleyebilirsiniz. Müşteri memnuniyeti...