BLOG8

Support Groups – Destek Grupları

ITSM / Ürünler

Support Groups – Destek Grupları

https://www.youtube.com/watch?v=6fiw_ZE_XO0&feature=emb_imp_woyt

ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde Destek Grupları tanımlayarak, yardım masası ekibinizin sınıflandırmasını sağlayabilirsiniz. Böylece gelen talepler kategorilere ayrılır ve teknisyenlerin uzmanlığına bağlı olarak talepler dağıtılır.

Destek gruplarını yapılandırarak, birden fazla destek ekibi, her bir grup için e-posta ayarları olan ayrı gruplar halinde sınıflandırılarak yönetebilirsiniz. Teknisyenleri sadece kendi gruplarındaki talepleri görüntülemeye kısıtlayabilirsiniz. Bu, “Tümü grupta olan ve kendisine atanan” bir rol yaratarak ve bu rolü teknisyene görüşünü sınırlandırmak için atayarak yapılabilir.

Ayrıca, teknisyenlere yeni bir istekte bulunan ve bir istek kaldırılmamış olarak gönderilecek bildirimleri de etkinleştirebilirsiniz. Yapılandırılan gruplar Yeni İstek formundaki Gruplar açılır menüsünde listelenir.

Grup yapılandırma sayfası üzerinden Destek Grubu Eklemek için aşağıdaki adımlar izlenir.

  1. Servicedesk ana ekranı üzerindeki menüden Yönetim sekmesini tıklayınız.
  2. Kullanıcılar bloğunda Desktek Grupları seçeneğini tıklayınız.
  3. Açılacak ekranda mevcut destek grupları listelenir. Bu sayfadan grup ekleyebilir, grupları düzenleyebilir ve silebilirsiniz.
  4. Grup listesi sayfasının sağ üst köşesinde bulunan Yeni Grup Ekle bağlantısını tıklayınız.
  5. Destek Grubu Ekle formuna, Ad alanına grup adını giriniz.
  6. Diğer destek elemanlarında bu destek grubunun neden olduğu İş Etkisini seçiniz.
  7. Mevcut Teknisyenler listesinden bu Destek Grubu altında gruplamak istediğiniz teknisyenleri seçiniz. Teknisyenlere taşımak için >> düğmesine tıklayınız.
  8. Grupta yeni bir istek oluşturma hakkında bildirimde bulunmak istediğiniz Grubun teknisyenlerini seçebilirsiniz. Bu Gruba yeni bir talep eklendiğinde Grup teknisyenlerine bildirim göndermeye olanak sağlayacaktır.
  9. Grubu ayrıntılı olarak tanımlamak isterseniz Açıklama metni kutusuna da aynısını giriniz.
  10. Gelen biletleri otomatik olarak gruba atamak isterseniz, Grup E-posta Kimliğini giriniz. Her destek grubu, özel ve virgül veya virgülle ayrılmış birden çok e-posta kimliği içeriyor olabilir.
  11. Verilen metin alanına Gönderen Adı ve Gönderenin E-postasını belirtiniz. E-posta gönderirken gönderenlerin adları belirtilecektir.
  12. Kaydet’i tıklayınız.

Leave your thought here

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir