Support Groups – Destek Grupları

Support Groups – Destek Grupları

 

ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde Destek Grupları tanımlayarak, yardım masası ekibinizin sınıflandırmasını sağlayabilirsiniz. Böylece gelen talepler kategorilere ayrılır ve teknisyenlerin uzmanlığına bağlı olarak talepler dağıtılır.

Destek gruplarını yapılandırarak, birden fazla destek ekibi, her bir grup için e-posta ayarları olan ayrı gruplar halinde sınıflandırılarak yönetebilirsiniz. Teknisyenleri sadece kendi gruplarındaki talepleri görüntülemeye kısıtlayabilirsiniz. Bu, “Tümü grupta olan ve kendisine atanan” bir rol yaratarak ve bu rolü teknisyene görüşünü sınırlandırmak için atayarak yapılabilir.

Ayrıca, teknisyenlere yeni bir istekte bulunan ve bir istek kaldırılmamış olarak gönderilecek bildirimleri de etkinleştirebilirsiniz. Yapılandırılan gruplar Yeni İstek formundaki Gruplar açılır menüsünde listelenir.

Grup yapılandırma sayfası üzerinden Destek Grubu Eklemek için aşağıdaki adımlar izlenir.

  1. Servicedesk ana ekranı üzerindeki menüden Yönetim sekmesini tıklayınız.
  2. Kullanıcılar bloğunda Desktek Grupları seçeneğini tıklayınız.
  3. Açılacak ekranda mevcut destek grupları listelenir. Bu sayfadan grup ekleyebilir, grupları düzenleyebilir ve silebilirsiniz.
  4. Grup listesi sayfasının sağ üst köşesinde bulunan Yeni Grup Ekle bağlantısını tıklayınız.
  5. Destek Grubu Ekle formuna, Ad alanına grup adını giriniz.
  6. Diğer destek elemanlarında bu destek grubunun neden olduğu İş Etkisini seçiniz.
  7. Mevcut Teknisyenler listesinden bu Destek Grubu altında gruplamak istediğiniz teknisyenleri seçiniz. Teknisyenlere taşımak için >> düğmesine tıklayınız.
  8. Grupta yeni bir istek oluşturma hakkında bildirimde bulunmak istediğiniz Grubun teknisyenlerini seçebilirsiniz. Bu Gruba yeni bir talep eklendiğinde Grup teknisyenlerine bildirim göndermeye olanak sağlayacaktır.
  9. Grubu ayrıntılı olarak tanımlamak isterseniz Açıklama metni kutusuna da aynısını giriniz.
  10. Gelen biletleri otomatik olarak gruba atamak isterseniz, Grup E-posta Kimliğini giriniz. Her destek grubu, özel ve virgül veya virgülle ayrılmış birden çok e-posta kimliği içeriyor olabilir.
  11. Verilen metin alanına Gönderen Adı ve Gönderenin E-postasını belirtiniz. E-posta gönderirken gönderenlerin adları belirtilecektir.
  12. Kaydet’i tıklayınız.

Diğer Yazılar

Posted by suaterdag | August 16, 2018
SolarWinds Service Down Alert
Versiyon SAM 6.2 ve sonrası Adımlar   Windows Servis izlemeye alınır   Web konsol üzerinde Settings > SAM Settings > Create a New Template. Şablon adı girilir, Add Component Monitorve Windows Service...
Posted by ahmetoz | May 15, 2018
OpManager device dependencies – Cihaz bağımlılıkları
Op Manager device dependencies – cihaz bağımlılıkları Bir cihaz için durum yoklaması, başka bir cihaza olan bağımlılığına bağlı olarak kontrol edilebilir. Bu bağımlılık tanımları sonrasında yapılan gereksiz durum kontrollerini engeller. ...
Posted by ahmetoz | May 15, 2018
Desktop Central Ajanını workgroup cihazlara dağıtılması
Workgroupda çalışan cihazlarınızı sisteme basit bir .exe ile ekleyebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki linkden AgentinstallationViaIP.zip adındaki dosyayı indiriyoruz. https://www.manageengine.com/products/desktop-central/AgentInstallationViaIP.zip Daha sonra desktop central üzerinde oluşturduğumuz workgroup domain’inin ajanını indiriyoruz. Indirdikten sonra...