Ara
Close this search box.

Endpoint Central AgentCleanupTool ile Agent Kaldırma

ManageEngine ürünü olan “Endpoint Central UEM” i cihazlarınıza kurduğunuz Agent’lar çeşitli faktörlerden kaynaklı çalışma stabilitesini kaybedebilir.
Bu tür durumlarda agentları remote veya local ortamda “repair-reinstall” etmek problemi çözer.

Fakat bazı durumlarda agentlar repair-reinstall komutunuza cevap vermez. Bu duruma aşağıdaki maddeler neden olmaktadır.

  • Endpoint Central Update sonrası, agentların versiyonlarını güncelleyememesi:  Endpoint Central Update ile agent versiyonları da kendini günceller. Bazı nedenlerden dolayı agent server ile sağlıklı bağlantı kuramaz ve güncel versiyona geçemez.

 

  • Uzun süre kapalı kalan bilgisayarlarda agentların server ile bağlantısını koparıp pasif duruma gelmesi : Cihazlar bu durumda iken agent, uzaktan remove veya reinstall işlemlerine gerçekleştirmeyecektir.

 

  • Network, Firewall, Domain Credential tarafında yapılan değişiklikler :

Çözüm Adımları

Remote veya local ortamda remove-reinstall edemediğiniz agentları AgentCleanupTool ile kökten temizleyebilirsiniz. Aşağıdaki işlem adımları size agentı kaldırma konusunda bilgi verecektir.

1)Aşağıda buluan link üzerinden “AgentCleanupTool.exe” dosyasını indirin. 

https://downloads.zohocorp.com/dnd_120/Endpoint_Central_MSP/U0jgYXNzT88dHDu/AgentCleanupTool.exe

2)AgentCleanupTool.exe’yi ürünün kurulu olduğu makinaya aktarın ve toolu yönetici olarak çalıştırın.

(<Installed_Directory>\DesktopCentral_Server)

 

 

3) Bu işlem sonrasında aynı klasör içinde “AgentCleanupToolClient.exe” oluşacaktır.

 

4) Oluşturulan AgentCleanupToolClient.exe’yi problem yaşadığınız cihaza aktarın cihazda çalıştırın.

5) Yapılan işlemle beraber cihazda bulunan agent sağlıklı bir şekilde kaldırılacaktır.

 

Daha fazla bilgi almak için teknik ekibimize ulaşabilirsiniz: [email protected]