Posted by itheroofficial | 18 October 2017| ITSM, ITSM&ITOM, Ürünler
ManageEngine ServiceDesk Plus – Kullanıcı Rolleri

ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde tanımlı her teknisyene, uygulamada belirli görevleri yürütmek için izin seti tanımlanmaktadır. Bu erişim izinlerine Roller denir. Roller, uygulamanın çeşitli modülleri temel alınarak tanımlanır. Kullanıcı rol grubu oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir. ServiceDesk Plus uygulaması üzerinden Yönetici sekmesini tıklayınız. Kullanıcılar bloğunda Roller'i tıklayınız. Ekrana Rol listesi görünümü sayfası görüntülenecektir. Ekranın sağ...

Posted by itheroofficial | 01 October 2017| ITSM, Ürünler
ManageEngine Servicedesk Plus – Yedekleme Zamanlaması

ManageEngine Servicedesk Plus - Yedekleme Zamanlaması   ITSM uygulaması (ManageEngine Servicedesk Plus) üzerinde kayıtlı veritabanınızın yedeğini alarak, uygulama üzerindeki kayıtlarınızı koruyabilirsiniz. Bu sayede yaşanılacak beklenmedik (Disaster durumlarında) hatalarda uygulamayı son backup üzerinden geri yükleyebilir yada, ihtiyaç duyacağınız uygulama kayıtlarına ulaşabilirsiniz. Tüm dosyaların düzenli aralıklarla yedeklenmesi için yedekleme ayarlarını aşağıdaki adımları izleyerek tamamlayabilirsiniz. ITSM uygulamanızın (ManageEngine...

Posted by itheroofficial | 01 October 2017| ITSM, Ürünler
ManageEngine Servicedesk Plus – Tatillerin Yönetilmesi

ManageEngine Servicedesk Plus - Tatillerin Yönetilmesi   ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk Plus) üzerinde şirketinize ait şirketiniz de belirlenmiş Tatilleri ayarlayabilirsiniz. Bu tanım sayesinde, şirketinizin kapalı olacağı günleri (haftalık tatilker hariç) yapabilir Yılbaşı tatili gibi tekrarlanan tatilleri ayarlayabilirsiniz. Böylece, belirlenen tatil günlerinde sistem tanımları, SLA süreleri gibi zamanlar dondurulmuş olacaktır. Tatil tanım ekranına, ManageEngine ServiceDesk Plus...

Posted by itheroofficial | 01 October 2017| ITSM, Ürünler
ManageEngine – Servicedesk Plus – Zamanlanmış Raporlar

ManageEngine Servicedesk Plus - Zamanlanmış Raporlar ITSM uygulaması (ManageEngine Servicedesk Plus) üzerinde oluşturduğunuz yada mevcut standart raporlarınızı oluşturacağınız zamanlanmış rapor seçeneği ile düzenli olarak mail olarak alabilirsiniz. Bu sayede sistem üzerine girerek alacağınız raporlar yerine zamanlanmış raporlar ile daha hızlı ihtiyaç duyacağınız raporlarınıza ulaşabilirsiniz. Raporlarınızı tanımlı düzenli aralıklarla zamanlamak için Yeni zamanlanmış rapor ayarlarını aşağıdaki...

Posted by itheroofficial | 07 September 2017| ITSM, Ürünler
ManageEngine Servicedesk Plus – Teknisyen İzin İşaretleme

ManageEngine Servicedesk Plus - Teknisyen İzin İşaretleme ITSM uygulamasında (Manageengine Servicedesk) tanımlı teknisyenlerin izin veya işe gelememesi durumunda uygulama üzerinde Teknisyen Uygunluk Şeması kullanılarak izin tanımı yapılabilir. Bu sayede, izinde olan teknisyene atanacak talepler SLA (Service Level Agreement) süresi geçmeden yada atanmamış olarak kalmadan ekip arkadaşına atanabilmektedir (Escalate). Bu, o gün belirli bir teknisyene tayin...

ManageEngine İşletme Kuralları
Posted by itheroofficial | 03 September 2017| ITIL, ITSM, Ürünler
ManageEngine Servicedesk Plus – İşletme Kuralları

ManageEngine Servicedesk Plus Business Rules – İş Kuralları      İş Kurallarını şirketinizin çeşitli alanları için tanımlayabilirsiniz. İş Kuralları, gelen istekleri (web formu ve e-posta olarak) organize etmenizi ve onları gruplara teslim etme, durum atama ve diğer istek parametreleri gibi eylemleri gerçekleştirmenizi sağlar. İş Kuralı, bir istek oluşturulduğunda (veya alındığında), düzenlendiğinde veya her ikisinde de...

Posted by itheroofficial | 17 July 2017| IT Security, ITSM&ITOM
KURUMLARDA USB GÜVENLİK POLİTİKASI – 6 ÖNEMLİ KRİTER

ManageEngine Desktop Central - USB Politikası   Başlamadan önce size USB nin tarihçesi ile alakalı kısa bir hatırlatma yapmak istiyoruz. Teknoloji'de son birkaç on yıl içerisinde bazı ciddi gelişmeler oldu. CRT'den LED monitörlerine, Microsoft Paint'den Google Tilt Fırçasına ve disketleri flash sürücülere dönüştüren dönüştürücülere kadar her şey boyut, kalite ve performans açısından değişti. Bu teknolojik...

Posted by itheroofficial | 13 July 2017| IT Security, ITOM, ITSM&ITOM
Desktop Central’ı Kullanarak Delta Charlie Malware’lerinden Korunun

Güvenlik açığı tehditleri, herhangi bir BT yöneticisinin en kötü kabusudur. Son zamanlarda, WannaCry fidye yazılımının yayımlanmasından sonra BT yöneticileri güvenlik tehditleri olduğunda eskisine oranla daha fazla geriliyorlar. Gizli Kobra oldukça yeni , kötü amaçlı reklam yazılımı topluluğu,  Sistem Yöneticilerine, sistemlerini en son güvenlik güncelleştirmeleriyle güncel tutmaya devam etmeleri için açık ve net bir başka uyarıdır....

Posted by itheroofficial | 30 June 2017| ITOM, ITSM&ITOM
ManageEngine MDM – Koşullu Mailbox Erişimi (Conditional Exchange Access on Mobile)

Mobil Cihaz Üzerinden Koşullu Mailbox Erişimi - Genel Bakış Öncelikle hatırlatmamızda fayda var ManageEngine MDM uygulaması ManageEngine Desktop Central uygulamasının aynı zamanda bir Add-on u olarakta karşımıza çıkmaktadır, bu makalede ManageEngine MDM olarak anılacaktır. Conditional Exchange Access Policy (Koşullara bağlı Exchange Erişimi İlkesi), kullanıcıların posta kutusuna (Exchange Server), ManageEngine MDM tarafından yönetilmeyen aygıtlardan erişimi kısıtlamanızı sağlar....