opmanager-ithero
Posted by ahmetoz | 15 May 2018| ITOM, Ürünler
OpManager device dependencies – Cihaz bağımlılıkları

Op Manager device dependencies – cihaz bağımlılıkları Bir cihaz için durum yoklaması, başka bir cihaza olan bağımlılığına bağlı olarak kontrol edilebilir. Bu bağımlılık tanımları sonrasında yapılan gereksiz durum kontrollerini engeller.  Ana cihazın erişilemez duruma geldiğinde bağımlı olan cihaz ile ilgili alarm türemez ve rişebilirlik etkilenmez. Örneğin bir switch'i izliyorsanız, bu cihazda bir sorun olduğunda bağlı...

Posted by ahmetoz | 15 May 2018| ITOM, Ürünler
Desktop Central Ajanını workgroup cihazlara dağıtılması

Workgroupda çalışan cihazlarınızı sisteme basit bir .exe ile ekleyebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki linkden AgentinstallationViaIP.zip adındaki dosyayı indiriyoruz. https://www.manageengine.com/products/desktop-central/AgentInstallationViaIP.zip Daha sonra desktop central üzerinde oluşturduğumuz workgroup domain’inin ajanını indiriyoruz. Indirdikten sonra dosyaları zip’den çıkardığımızda kullanacağımız dosyalar gelecektir.(ajan dosyaları ve yükleme yapacak dosyalar aynı klasör içerisinde olmalıdır. ) Ipadress.txt adındaki dosyayı açıp ip adreslerimizi giriyoruz. Daha sonrasında...

Posted by ahmetoz | 15 May 2018| ITOM
AD SelfService Plus Webserver failed hatası

Sistemde alınan bu hatanın sebebi ADSSP web server ile sunucu üzerinde çalışan farklı bir ürünün portlarının çakışmasından kaynaklanır. Cmd ile ADSSP ürünün ilgili klasörü altında bin klasörüne gidip run.bat çalıştırıldığında Webserver Failed şeklinde bir hata verir. Netstat -a -n -o komutları ile açık ve çalışan portları kullanan yazılımların PID numaraları bulunur. Sonrasında Tasklist /svc /FI...

Posted by ahmetoz | 25 April 2018| Ürünler
OS Deployment – Merkezileştirilmiş İşletim Sistemi Dağıtımı

Bu makalemizde Desktop Central'ın yeni özelliği olan OS deployment konusunu inceleyip bir deployment işlemi gerçekleştireceğiz.(Tabi ki senaryolar arası farklılıklar olabilir.) Öncelikle imaj mimarisini basitçe göz atalım.Desktop Central OS deployment'da 2 temel fark vardır bunlar. Online OS deployment Offline OS deployment ( PXE, USB vs gib bootable media ile yapılan ) Ancak iki şekilde de bir...

Posted by itheroofficial2 | 10 November 2017| Uncategorized
ManageEngine ServiceDesk Plus – Veri Arşivleme

  ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde, Veri arşivleme ayarlarını yaparak, kullanıcının kapalı ve/veya çözülmüş isteklerinin arşivlemesini ve ayrı bir saklama durumuna taşımasını sağlayabilirsiniz. Bu seçenek sayesinde, binlerce aktif isteği aktif ekranlarda biriktirmek yerine arşive kaldırabilirsiniz. Arşivlenmiş duruma (arşivlenmiş isteklere) taşınan istekler mevcut etkin istek listesinden kaldırılacaktır. Arşivlenen bu istekler, ayrı arama seçenekleri ve raporlarıyla ayrı...

Posted by oguzhan | 10 November 2017| ITSM, Ürünler
Support Groups – Destek Grupları

Support Groups – Destek Grupları   ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde Destek Grupları tanımlayarak, yardım masası ekibinizin sınıflandırmasını sağlayabilirsiniz. Böylece gelen talepler kategorilere ayrılır ve teknisyenlerin uzmanlığına bağlı olarak talepler dağıtılır. Destek gruplarını yapılandırarak, birden fazla destek ekibi, her bir grup için e-posta ayarları olan ayrı gruplar halinde sınıflandırılarak yönetebilirsiniz. Teknisyenleri sadece kendi gruplarındaki talepleri...

Posted by itheroofficial2 | 10 November 2017| ITSM, ITSM&ITOM, Ürünler
ManageEngine ServiceDesk Plus – Servis Seviyesi Anlaşmaları

ManageEngine ServiceDesk Plus - Servis Seviyesi Anlaşmaları ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde, IT ekibi tarafından yürütülen hizmetler için tanımlanmış Servis Seviyesi Anlaşmalarına (SLA-Service Level Agreements) tanımlayarak, ekibinizin verimliliğini, etkililiğini ve yanıt verme oranını değerlendirebilirsiniz. SLA'lar bir kişi, ekip veya iş önceliği için tanımlanabilir. İstekler, bir SLA kuralı tarafından yönetilir ise, gelen bir isteğin önceliği otomatik...

Posted by oguzhan | 10 November 2017| ITSM, Ürünler
Survey Settings – Anket Ayarları

Survey Settings – Anket Ayarları ITSM uygulaması (Manageengine Servicedesk) üzerinde açılan talepler tamamlandığında, anket uygulayarak müşteri memnuniyeti seviyesini ve destek ekibi hakkındaki yorumlarını, çeşitli parametreler ile kolayca ölçümleyebilirsiniz. Müşteri memnuniyeti anketini etkinleştirmek ve standart ayarları tamamlamak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz. Anket Ayarları yapılandırma sihirbazı sayfasını açmak için Servicedesk anasayfasının üst menüsünden Yönetici sekmesine giriniz. “Kullanıcı...

Posted by oguzhan | 01 November 2017| ITSM, Ürünler
ManageEngine – Servicedesk Plus – Data Archiving – Veri Arşivleme

ManageEngine - Servicedesk Plus - Data Archiving – Veri Arşivleme ITSM yardım masası (Manageengine Servicedesk) üzerinde, Veri arşivleme ayarlarını yaparak, kullanıcının kapalı ve/veya çözülmüş isteklerinin arşivlemesini ve ayrı bir saklama durumuna taşımasını sağlayabilirsiniz. Bu seçenek sayesinde, binlerce aktif isteği aktif ekranlarda biriktirmek yerine arşive kaldırabilirsiniz. Arşivlenmiş duruma (arşivlenmiş isteklere) taşınan istekler mevcut etkin istek listesinden...