Ara
Close this search box.

Endpoint Central ile ServiceDesk Plus Entegrasyonu Neden Önemli?

Endpoint Central

ManageEngine ServiceDesk ve Endpoint Central, ManageEngine’in IT hizmet masası ve yönetim çözümlerinden ikisidir. Bu iki ürünün entegrasyonu şirkete birçok avantaj sağlayabilir. Özellikle şunları içerebilir:

1. Etkin Varlık Yönetimi: Endpoint Central, ağdaki tüm varlıkları (bilgisayarlar, yazıcılar, mobil cihazlar vb.) otomatik olarak tespit eder ve yönetir. Bu entegrasyon sayesinde ServiceDesk’teki varlık veritabanı otomatik olarak güncellenir ve IT personeli, varlık durumu ve özellikleri hakkında güncel bilgilere erişebilir.

2. Sorun Çözme ve Hızlı Yanıt: Endpoint Central, uzaktan bağlantı ve yönetim özellikleri sunar. ServiceDesk ile entegre olduğunda, kullanıcılardan gelen sorunları hızlı ve uzaktan müdahale ederek çözme imkanı sağlar. Bu, IT desteği için yanıt sürelerini azaltır ve kullanıcı memnuniyetini artırır.

3. Proaktif Sorun Tespiti: Endpoint Central, sistem ve uygulama sorunlarını otomatik olarak izler ve tespit eder. Bu bilgiler, ServiceDesk ile entegre edildiğinde, IT ekibinin sorunları önceden tespit eder. Böylece müşterilere daha iyi hizmet sunmasına yardımcı olur.

4. Raporlama ve Analitik: Endpoint Central ve ServiceDesk’in entegrasyonu, bütünleşik bir raporlama ve analitik altyapısı sağlar. IT yöneticileri ve yöneticiler, tüm IT operasyonları hakkında detaylı raporlar alabilir ve performansı izleyebilir.

5. Güvenlik ve Uyumluluk: Endpoint Central, güvenlik tehditlerini izlemek ve tespit etmek için özellikler sunar. ServiceDesk ile entegrasyon, güvenlik sorunlarına hızlı bir şekilde müdahale etmeyi ve uyumluluk gereksinimlerini takip etmeyi sağlar.

Endpoint Central’da ServiceDesk Entegrasyon Adımları

Endpoint Central’da bir API anahtarı oluşturulmalı ve ServiceDesk Plus’ta güncellenmelidir. Bu, Endpoint Central sunucusundan ServiceDesk Plus sunucusuna tüm iletişimin kimliğini doğrulayacaktır.

• Admin hesabı ile uygulamaya giriş yapın.
• Admin > Integrations > ServiceDesk Plus Settings sekmesine gidin ve Integratie with ServiceDesk Plus olarak seçim yapın.
• ServiceDesk Plus’ın IP Address/ DNS Name alanını doldurun.
• Server Port Number alanını doldurun.
• Communication Protocol’ünüzü seçin.
• API Key alanının yanındaki Generate’e basın.(ServiceDesk uygulamasına admin ile giriş yapılması gerekecektir.)
• Gelen pencerede API Key Generation sekmesinden Never expires seçimini uygulayarak Regenerate butonuna basın.
• Oluşan API Key’i kopyalayın ve bir önceki sayfada bulunan API Key alanına yapıştırın.
• Next butonu ile bir sonraki sekmede tarafınızdaki uygunluğa göre seçimleri yaparak ayarlar sayfasını kaydedin.

ServiceDesk Plus’ta Endpoint Central Entegrasyon Adımları

ServiceDesk Plus’ta bir API anahtarı oluşturup ve Endpoint Central’da güncelleyebilirsiniz. Bu, ServiceDesk Plus sunucusundan Endpoint Central sunucusuna tüm iletişimlerin kimliğini doğrulayacaktır.

• Admin hesabı ile uygulamaya giriş yapın.
• Admin > Apps & Add-ons > Integrations > UEM Products Settings sekmesine gidin.
• Desktop Central (Endpoint Central)’ın IP Address/ DNS Name alanını doldurun.
• Server Port Number alanını doldurun.
• Protocol’ünüzü seçin.
• API Key alanı için Endpoint Central’da Admin > Integrations > API Key Generation sekmesine gidin.
• Tablo sonunda bulunan Regenerate’e basın ve gelen ekrandaki API Key’i kopayalayın.
• ServiceDesk sayfasına geri dönün ve API Key’i ilgili alana yapıştırın.
• Test Connection and Save butonuna basın ve tüm işlemlerin yeşil olduğundan emin olun.

ServiceDesk Plus’ta başarıyla Endpoint Central sunucusuyla iletişim kurdunuz.